Jedidja en Lars
Een dag die eigenlijk al jaren onderweg was
Soms lijkt het alsof een trouwdag jarenlang onderweg is geweest.
Alsof allerlei gebeurtenissen, ontmoetingen, toevalligheden en keuzes langzaam naar één bepaald moment toewerken.
Zo voelde het ook op zaterdag 6 juni 2026.
Niet alleen omdat de datum voor het bruidspaar een bijzondere betekenis had, maar vooral omdat je vanaf het eerste moment kon voelen dat hier twee mensen zaten die hun leven al lang met elkaar deelden. Twee mensen die elkaar niet hebben gevonden in een romantisch sprookje, maar in het gewone leven. En misschien is dat uiteindelijk wel de mooiste basis voor een huwelijk.
Op een ietwat wisselvallige zomermiddag verzamelden familie, vrienden en andere dierbaren zich op een bijzondere locatie. Een plek met karakter, geschiedenis en sfeer, de voormalige gasfabriek en nu evenementenlocatie Ten Westen in Alkmaar Terwijl de eerste muziek klonk, werd zichtbaar hoeveel mensen zich verbonden voelen met deze twee jonge mensen.
Wat tijdens de ceremonie vooral opviel, was hoe herkenbaar het verhaal van het bruidspaar voor iedereen aanwezig was. Geen grootse verhalen of ingewikkelde levenslessen. Gewoon twee mensen die genieten van gezelligheid, vrienden, familie, lekker eten, een goed glas wijn, vakanties, festivals en vooral van elkaar.
Hun levensverhalen waren heel verschillend, maar hadden ook opvallend veel gemeen. Beiden groeiden op met een sterke eigen wil, een groot hart voor de mensen om hen heen en een gezonde dosis humor. Allebei weten ze wat hard werken is. Allebei zijn ze loyaal aan de mensen die belangrijk voor hen zijn. En allebei houden ze ervan om het leven vooral niet moeilijker te maken dan nodig is.
Tijdens het vertellen van hun verhalen werd veel gelachen.
Om jeugdherinneringen. Om herkenbare gewoontes. Om kapsels die regelmatig veranderden. Om uitgestelde klusjes. Om vriendschappen die al jarenlang standhouden. Maar tussen al die lachmomenten door werd ook zichtbaar hoeveel liefde, vertrouwen en respect er tussen hen bestaat.
Wat misschien nog wel het meest opviel, was hoe vanzelfsprekend zij samen lijken te zijn.
Alsof niemand zich nog kan herinneren hoe het was voordat zij een stel werden.
Alsof hun namen inmiddels automatisch in één adem worden genoemd.
En misschien is dat wel precies wat echte liefde doet.
Niet omdat twee mensen voortdurend romantische woorden uitspreken, maar omdat ze elkaar een thuis geven.
Tijdens het officiële gedeelte van de ceremonie klonk uiteindelijk het woord waar iedereen op wachtte.
Het ja-woord.
Een kort woord.
Maar wel een woord waarin jaren van herinneringen, vertrouwen, dromen en toekomstplannen samenkomen.
Na het uitwisselen van de ringen en het zetten van de handtekeningen was het officieel.
Man en vrouw.
En terwijl buiten de lichte regen zich afwisselde met een mager zonnetje, binnen werd gelachen en ontroerd werd teruggekeken op alles wat hen tot hier had gebracht, lag tegelijkertijd een hele toekomst open.
Eerst een huwelijksreis.
Daarna weer het gewone leven.
Maar dan wel als echtpaar.
Met dezelfde humor.
Dezelfde gezelligheid.
Dezelfde vrienden.
Dezelfde dromen.
En waarschijnlijk ook dezelfde kleine discussies over stoelen, lampen en andere dagelijkse zaken.
Want uiteindelijk verandert een huwelijk niet wie je bent.
Het bevestigt vooral wat je al wist.
Dat je samen verder wilt.
Dat je samen oud wilt worden.
En dat er niemand anders is met wie je liever de mooie én de gewone dagen deelt.
Het was voor mij een eer om alweer mijn 151e huwelijksceremonie te mogen verzorgen.
Maar zoals zo vaak bleek ook deze dag weer dat geen enkel liefdesverhaal hetzelfde is.
En juist daarom blijft het bijzonder.
Lieve Lars en Jedidja,
ik wens jullie een leven vol liefde, gezondheid, plezier, mooie herinneringen, lange gesprekken, veel gezelligheid, prachtige reizen en vooral heel veel geluk samen.
Want als er één ding zichtbaar was op deze trouwdag, dan is het wel dat jullie precies zijn waar jullie horen te zijn: naast elkaar. ❤️
Op de website van The Perfect Wedding schreven Jedidja en Lars onderstaande referentie:
We zijn super blij dat we Pim hadden als trouwambtenaar! Hij heeft ons super erg geholpen, met hoe we ons konden voorbereiden of wat belangrijk is waar we nog aan moesten denken, waar je zelf niet zo snel aan denkt.
Hij heeft allemaal vrienden en familie uitgevraagd en zo een compleet verhaal in elkaar gezet. Een dag om nooit te vergeten.
Pim, enorm bedankt voor alles!!